30 Nisan 2010 Cuma

Bakanlıktan ‘okulda serbest kıyafet’ anketi

Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kılık-kıyafetinde yapılması öngörülen değişiklik için internet sitesinde görüş almaya başladı.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kılık-kıyafetinde yapılması öngörülen değişiklik için velilerin, öğrencilerin ve öğretmenlerin görüşünü alacak. Anket değerlendirmesi sonrasında MEB, öğrenci kıyafetleriyle ilgili nihai bir karar verecek.
MEB’in “www.meb.gov.tr” internet adresinde dün başlattığı “Serbest Okul Kıyafeti” anketinde, öğrencilere, öğretmenlere ve velilere ayrı ayrı tek soru soruluyor. Anket, “Okullarda Serbest Okul Kıyafeti İster Misiniz?” sloganını taşıyor. Anket başvuruları, 30 Nisan 2010’da sona erecek.

Eğitimciler bölündü
Öğretmenleri temsil eden eğitim sendikalarının yorumları şöyle:
Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk: Sınıf arkadaşı her gün kıyafet değiştirirken, diğeri değiştiremezse ne olur? Ancak, bazı yeni kriterler konulabilir. Okulların podyum haline gelmesine fırsat verilmemeli.
Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli: Kara önlük, beyaz yaka artık yok. Şu andaki okul kıyafetleri, öğrenci için uygun. Bakanlık, öncelikle öğretmen açığı, 40-50 kişilik sınıflar sorununu çözsün sonra kıyafetle ilgilensin. Bazıları da ‘türbanla derse girmek istiyorum’ diyebilir.
Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç: Çocuklar, rahat hissettikleri kıyafetlerle okula gidebilmeli. MEB, pedagoglar, psikologlar ve uzmanların da görüşünü almalı. Tek tip kıyafet, forma yoksulluğu örtmüyor. Çocuğun ayakkabısından, araç gereçten, katkı payı verememesinden dolayı zaten yoksul olduğu görülüyor. Kıyafetlerin tamamen serbest olmasından yanayız.
Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu: Serbest kıyafet öğrencilere rahatlık sağlayabilir, daha özgür olabilirler. Serbest kıyafet uygulaması öğrencilerin birey olmalarını desteklemeye yönelik bir adım olur.

KAYNAK: www.milliyet.com.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder