13 Kasım 2009 Cuma

KeMaN.....


_Keman 4 telli yaylı bir çalgıdır. Keman 4 telli olmadan önce 7 telliydi. Zaman içinde değişerek 4 telli halini almıştır. Değiştirilmesinin sebebi ise görünümünün kaba ve tutuşunun zor olmasından kaynaklanır. Kemanın telleri sırayla 7'den 6'ya, 6'dan 5'e düşmüştür. Viyola ve Viyolaselin de bulunduğu violin ailesinin en küçük ve en yüksek tondan çalan üyesidir. Akor sesleri pesten tize sol, re, la, mi'dir. Kemanda perde yoktur. Nota yerleri pesten tize doğru yaklaşık olarak şu şekildedir:
Keman yayına arşe denir. Suuni veya gerçek at kılı ya da ham misina olarak adlandırılan bir madde kullanılır.
Uzunluğu 60 cm'dir. Yayla çalımam telli bir çalgıdır. Notası, ikinci çizgi sol açkısı ile yazılır. Hiçbir çalgıda olmayan ses rengiyle, çok zengin bir anlatım gücü vardır....


1 yorum:

  1. Hep sevmişimdir kemanı, sesini.Çalmak da istedim ama hep şu gelirdi:
    -bu eski bir çalgı.Şu anda öğrensem gelecekte kim sever bunu?
    derdim.Artık demiyorum.Zor bir çalgı.Garip bir çalış şekli var.En yüksek tondan çalması garip çünkü violenselle çalınan bir şarkı dinlemiştim ve çok sese çıkabilirdi.Kemanda o kadar yüksek bir ton duymadım.Bulduğun için teşekkürler

    (İlk yorum benim!!!!)

    YanıtlaSil