11 Haziran 2010 Cuma


TÜRKİYE 2. OLDUk
Geçtiğimiz günlerde yapılan son ’Eurovision’ yarışmasında Manga’nın da 2. olması, ünlü popçulara cesaret verdi. Hande Yener, Eurovision’a gitmek istediğini bir yıl önceden açıklama gereği duydu. Yener, ’Eurovision için herkes ben katılmam, yok uzak dururum, gibi sözlerle istemediğini belirtir, ben istiyorum’ dedi.



Kral TV'de yayınlanan, sanatçılar ile hayranlarının buluştuğu Cenk Alptekin'in hazırladığı "Kral Fanlar" isimli programda, bir hayranının Eurovision Şarkı Yarışmasına katılmak isteyip istemediğiyle ilgili sorusuna cevap veren Hande Yener:

"İşime aşığım, orada da çok büyük bi güç sarfedeceğimi belirttim birkaç kez. Evet, herkes ben istemiyorum, ben gitmem diye açıklama yapar, ben de istiyorum diye açıklama yaptım. Yapabilecek gücüm ve enerjim olduğuna inanıyorum, dikkat çekeceğine inanıyorum, çok iyi bir parça yakalayıp ona inanılmaz derecede hazırlanıp bütün Avrupa'yı şok edebileceğime inanıyorum, iyi müzik çıkacağına ve o gece orada insanları heyecanlandıracağıma söz veriyorum, bütün bunları yapacağıma inanıyorum. O yüzden bu yarışma için doğru kişi olduğumu ben de düşünüyorum ama tabi buna herkesin ve sistemin inanması lazım ki ben de bunla ilgili bi adım atayım."

açıklamasında bulundu.

Hande Yener, geçtiğimiz yıl sitemizin düzenlediği geleneksel anketten ilk sırada çıkan isim olmuştu.

1975 yılında Eurovision Şarkı Yarışması’na Semiha Yankı ve şarkısı ’Seninle Bir Dakika’ ile ilk kez katılan Türkiye, 3 puanla sonuncu olmuştu. Bu dereceden sonra aralarında Ajda Pekkan, Nilüfer, Neco, Çetin Alp, MFÖ, Seyyal Taner, Ayşegül Aldinç, İzel, Arzu Ece, Sibel Tüzün, Candan Erçetin ve Kayahan gibi ünlü isimlerin bile hayal kırıklığı yaşamasına neden olmuştu. Türkiye’nin 2000’li yıllara kadar uzanan ’başarısızlık’ öyküsü, katılan sanatçıların uzun bir süre ’suskun’ kalmasına neden oldu. TRT’den davet alan sanatçılar bu ’korku’ ile yıllarca teklifleri geri çevirmek zorunda kaldılar.

Avustralya kanalı SBS, 55'inci Eurovision Şarkı Yarışması'nı saat farkından ötürü gecikmeli olarak Pazar akşamı yayınladı. Her yıl olduğu gibi tele oylarla Avustralya halkının kazananı belirlendi. Kazanan şaşırtmadı: MANGA!








Oslo'dan Avrupa'ya salı, perşembe ve cumartesi yapılan canlı yayın, Avustralya'da gecikmeli olarak cuma, cumartesi ve pazar akşamları gösterildi.


Final oylamasında 200.000'in üzerinde oy kullanıldı. Eurovision Şarkı Yarışması oylama sisteminden uzak, sadece tele oyların sayısı göz önüne alınarak Avustralya'nın kazananı belirlendi.

maNga oyların 44.000'den fazlasını alarak Avustralya'nın birincisi seçildi. İkinci az farkla Yunanistan oldu. Eurovision 2010'un asıl birincisi Almanya ise kazanan Türkiye ve ikinci Yunanistan'ın ardından büyük bir oy farkıyla ancak üçüncü olabildi.

Tele oy sonuçları, tam liste:

  1. TÜRKİYE 44,163 oy
  2. Yunanistan 43,480
  3. Almanya 16,138
  4. Sırbistan 14,246
  5. Ermenistan 8,217
  6. Romanya 7,238
  7. Ukrayna 6,710
  8. İzlanda 6,578
  9. Belçika 6,550
  10. Bosna&Hersek 6,373
  11. Arnavutluk 5,755
  12. İsrail 5,549
  13. İspanya 4,191
  14. İrlanda 4,182
  15. Güney Kıbrıs 3,544
  16. Norveç 3,398
  17. Moldova 3,347
  18. Azerbaycan 3,067
  19. Danimarka 2,739
  20. Fransa 2,219
  21. Rusya 2,154
  22. Birleşik Krallık 2,084
  23. Portekiz 2,005
  24. Gürcistan 1,949
  25. Beyaz Rusya 750

  • Sırbistan, İzlanda, Bosna&Hersek ve İrlanda Avustralya oylamasında Avrupa oylamasına göre çok daha iyi dereceler alırken, Eurovision 2010 finalinde top 5'te olan Azerbaycan ve Danimarka'nın oylamada sonlarda yer alması dikkat çekti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder